woensdag 18 maart 2009

eenmaal bezig heb ik er regelmatig veel plezier aan en zit de flow er goed in. Samen met collega’s of alleen en dan al die succesjes. Heerlijk! Steeds meer greep op al die nieuwe dingen. Het geeft een goed gevoel. Zo af en toe een bruisende sfeer in de werkkamer. Net zo snel zakt het ook weer weg. Dan is het stil. “Heb je het nieuwe ding al gedaan?”
Ik heb er heel veel van geleerd. Vooral het vrijere gebruik van de computer/sites is gestimuleerd. Doen en leren gaan gelijk op. Mijn internetvocabulair is weer wat meer ‘up to date’. Bovendien weet ik nu hoe het een en ander werkt. Pagina’s, sites kan ik sneller ontcijferen. Ik haak minder snel af. Hoe kunnen we deze nieuwigheden zo inpassen in het studiecentrum dat het spannend en informatief blijft???
Het toepassen in mijn huidige takenpakket zie ik nog niet zo voor me. Misschien een feed hier of daar. Han/studiecentrabreed zijn er vast meer mogelijkheden. Ik overzie dat nu nog niet. Zit nog helemaal in de experimenteer en 'tuurfase'. "Wat is dit en wat kan ik er mee?' Behoorlijk egocentrisch.
Terugkijkend zie ik dat deze cursus me op een nieuw spoor heeft gezet. Dat vind ik spannend. Tegelijkertijd zie ik ook dat er heel veel van hetzelfde te zien en te beleven is. Heel veel informatie en beelden om snel weg te zappen net als bij TV. Ook dit heb ik ontdekt in deze cursus. En hoe meer ik weet en leer hoe beter en sneller ik kan wegzappen.
Op naar de volgende dingen! Lekker fikkie stoken! zie het volgende filmpje

Groet en succes allemaal, Marion.

3 opmerkingen:

  1. Hoi Marion,
    ik heb de indruk dat veel wat op internet wordt aangeboden, oude wijn in nieuwe zakken is. Maar het nieuwe zakje is wel erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Marion, je enthousiasme is inspirerend; fijn dat je zo'n plezier hebt in deze ontdekkingstocht. Al doende leert men inderdaad; veel dingen zullen niet interessant zijn, andere weer wel. Je kijkt in ieder geval heel bewust rond!

    BeantwoordenVerwijderen